Страницы

Корекція розвитку 5-А

21.04.2022 р.

«Розвиток пам’яті»

Мета: Розвиток пам’яті, уваги, зосередженості.

(Шановий учень, також ознайомся із матеріалом на блозі)

Теоретичний блок    

Інформаційне повідомлення «Що таке пам’ять?»

Перегляд відео

Практичний блок.

Вправа«Вгадай-ка»

Визначити предмет за його ознаками (колір, форма, розмір…), наприклад:

·                    легка, м’яка, біла - …

·                    струнка, висока, білокора -…

·                    пухнаста, руда, працьовита -…

Вправа "Запам'ятовування слів".

Тепер спробуйте навчити дитину запам'ятовувати декілька логічно не зв'язаних слів. Почніть з 10 слів, наприклад: дерево стіл річка корзина гребінець мило їжачок гумка книга сонце. Ці слова треба зв'язати в розповідь: 

"Представте зелене красиве ДЕРЕВО. З нього починає зростати убік дошка, з дошки вниз опускається ніжка, виходить СТІЛ. Наближаємо свій погляд до столу і бачимо на нім луджу, яка стікає вниз, перетворюючись на цілу РІЧКУ. Посередині річки утворюється воронка, яка перетворюється на КОРЗИНУ. Корзина вилітає з річки на берег. Ви личите, відламуєте один край - виходить ГРЕБІНЕЦЬ. Ви берете її і починаєте розчісувати своє волосся, а потім мити їх МИЛОМ. Мило стікає і залишається волосся, що стирчить ЇЖАЧКОМ. Вам дуже незручно, і ви берете ГУМКУ і стягуєте нею волосся. Гумка не витримує і лопається. Коли вона падає вниз, розвертається по прямій лінії і перетворюється на КНИГУ. Ви відкриваєте книгу, а з неї прямо вам в очі яскраво світить СОНЦЕ". 

Спочатку хай дитина намагається представити розповідь, складену вами, потім попрактикується сам, придумуючи розповідь (використовуються інші слова) і поділяться нею з вами.

На завершальному етапі – ви диктуєте їй слова, а він, самостійно уявляючи, запам'ятовує їх.  Поступова кількість слів, призначених для запам'ятовування, збільшується. Завдання психолога у всій цій роботі – привести подібний запис, впорядкування і витягання матеріалу з пам'яті в стійкий навик роботи з інформацією.

Вправа „Слова-неприятелі” (вправа на антоніми).

„Скажи навпаки:
холодний, чистий, твердий, товстий; 

тупий, мокрий, старший, світліший; 

просторий, ворог, верх, програти; 

підняти, день, ранок, весна; 

зима, завтра, рано, близько; 

низько, рідко, повільно, радісно; 

темно, сів, узяв, знайшов; 

забув, впустив, насмітив, випрямив. 

Бажаю успіхів!

                       

  14.04.2022 р.

«Розвиток уваги»

Мета: Розвиток уваги, зосередженості.

(Шановий учень, також ознайомся із матеріалом на блозі)

Теоретичний блок    

Інформаційне повідомлення «Що таке увага»

На наші органи чуття (очі, вуха, ніс) одночасно діє безліч різних впливів (звуків, зображень, запахів). Але не всі одразу обробляються нашим керівним центром – мозком. Якби ми сприймали усе і одразу, то просто перевантажили б нервову систему. Насправді, відбувається неначе добір тієї інформації, що є цікавою і має важливе значення для людини. Решта сприймається як менш важлива, нечітко або й взагалі не помічається.

Для того, щоб ось таке сортування відбулось, існує такий важливий процес, як увага. Вона є найважливішою умовою будь-якої діяльності. Саме життя потребує того, щоб сигнал про важливість певних  явищ був для людини сигналом "Увага!".

Увага – це спрямованість та зосередженість діяльності людини на певні предмети та явища зовнішнього світу, а також на думки і почуття, що відбуваються всередині.

Практичний блок.

Вправа «Прочитай слова правильно»

Слова написані на дошці з розподілом на склади. Учням пропонується прочитати слова правильно.

Фа-ша, Нь-кі, Ш-ла-ко, Здо-гні, Пжля,Ник-чай, Клю.

Шо-лад-ко, ка-рин-хма, го-вик-сні, пе-ка-люх, ла-к-ри, ве-пед-се-ло, гі-ра-та.

Вправа « Охарактеризуй предмет»

Психолог пропонує прикметники, якими можна охарактеризувати предмети: ялина і струмок. Завдання: вказати прикметники, які їх характеризують: дзвінкий, бурхливий, пухнастий, вічнозелений, прозорий, високий, говіркий, святковий, чистий, веселий, прикрашений.

Гра «Чотири стихії»

Необхідно виконати такі дії: на слово «земля», необхідно опустити руки вниз; «вода» ― витягнути руки вперед; «повітря» ― піднести руки вгору; «вогонь» ― виконувати обертальні рухи витягнутими вперед руками.

Бажаю успіхів!

                                

 04.04.2022 р.

«Формування навичок самоконтролю»

  Мета: Розвиток навичок самоконтролю.     

            (Шановний учень, переглянь також, будь ласка, навчальне відео)


 Бажаю успіхів!

 31.03.2022 р.

«Усвідомлення рис характеру людини 2»

Мета: Формування вміння розуміти риси характеру людей та свої.  

  (Шановний учень, переглянь також, будь ласка, навчальне відео)


 Бажаю успіхів!

 24.02.2022 р.

«Усвідомлення рис характеру людини»

Мета: Формування вміння розуміти риси характеру людей та свої. 

(Шановий учень, ознайомся із матеріалом на блозі)

Теоретичний блок    

Інформаційне повідомлення.

Характер — це сукупність стійких індивідуальних особливостей особистості, які формуються і виявляються в діяльності й спілкуванні, обумовлюючи типові для індивіда способи поведінки.

У перекладі з грецької мови «характер» — це «прикмета, ознака, риса». Тому, дійсно, характер — це особливі прикмети, яких людина набуває протягом життя у суспільстві. Тобто, характер виникає і формується в суспільстві. Типові риси суспільства виявляються в характері кожної людини по-різному, залежно від її інтересів, мотивів, здібностей, почуттів.

Риси характеру — це психічні властивості людини, які визначають її поведінку в типових обставинах та ситуаціях.

Це виявляється у:

— ставленні людини до суспільства, до колективу, до інших людей (чуйність, гуманність, агресивність, товариськість, колективізм, тактовність, ввічливість, правдивість, доброзичливість, безпринципність тощо);

— ставленні до діяльності (працелюбність, працездатність, активність, ініціативність, діловитість, організованість, наполегливість, старанність, сумлінність тощо);

— ставленні до речей (охайність, бережливість, марнотратство тощо);

— ставленні до самого себе (скромність, пихатість, самокритичність, вимогливість, суворість, самовладання, зарозумілість, хвалькуватість тощо).

Згідно з іншим підходом, риси характеру розглядаються у співвідношенні з психічними процесами, і тому виокремлюють такі риси характеру:

— інтелектуальні: допитливість, кмітливість, критичність розуму, глибина думок, принциповість, упевненість, самостійність;

— емоційні: рвучкість, вразливість, гарячковість, байдужість;

— вольові: цілеспрямованість, рішучість, наполегливість, самовладання.

Практичний блок.

Дидактична гра «Скажи навпаки»

Зліва зображені хороші моральні якості людини, а вам потрібно назвати - їм протилежні.

- Дружелюбний - недружелюбний;

- чемний -

- ввічливий -

- чесний -

- скромний -

- працьовитий -

- добрий -

Гра «Інтерв’ю із самим собою»

-                     Розділіть аркуш паперу на дві рівні частини. Запишіть у правій колонці 4-5 рис характеру, які ви прагнете мати у лівій – яких ви хотіли б позбутися.

-                     Які риси характеру вважалися найбільш бажаними, а які – ні?

-                     Як, на вашу думку , можна виховати в собі бажані риси і як позбутися небажаних.

-                     Виберіть яку-небудь одну з  найнеприємніших  рис характеру і візьміть інтерв’ю у цієї якості:

-                     Чому ти поселилися в мені?

-                     Що ти ставиш собі за мету?

-                     Чи подобається тобі розмовляти зі мною?

-                     Що я повинен роботи, щоб ти зникла?

Вправа «Австралійський дощ»

Хід вправи:

Будь уважний, чітко все виконуй.

Австралії піднявся вітер (ведучий тре долоні).

Починає накрапати дощ (клацання пальцями).

Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах).

Починається справжня злива (плескання по стегнах).

А ось і град та  справжня буря (тупіт ногами).

Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).

Дощ стихає (плескання долонями по плечах).

Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями)

Тихий шелест вітру (потирання долонь).

Ура! Сонце! (руки догори).

Рефлексія. Вправа  «Мої враження»      

Що сподобалося, а що ні?

Чому навчився?

Прощання.

Подаруймо один одному усмішку.

    Бажаю успіхів!

                                                                          10.02.2022 р.

«Особистісна рефлексія - аналіз казкових сюжетів, з метою виділення вчинків героїв»

Мета: Розвиток навичок особистісної рефлексії. 

(Шановий учень, також ознайомся із матеріалом на блозі)

Теоретичний блок    

Вправа «На що схожий мій настрій»

 Педагог: - Який настрій в нас сьогодні? На що схожий? На яку пору року, природне явище, погодні умови він сьогодні схожий ? Починає порівняння дорослий: «Мій настрій схожий на білу пухнасту хмаринку, а твій?».

Інформаційне повідомлення

Вправа «Емоції»

 Ми не уявляємо собі людину, яка  ніколи не сміється, не плаче, не сердиться, не боїться? Мабуть ти скажеш, що таких людей не буває. В різні моменти життя, ми сміємося, радіємо, плачемо. Радість, сум, страх, здивування – це емоції, це те, як ми реагуємо на події. Навіть зараз, коли ти слухаєш мене у тебе виникає цікавість чи здивування або ще якісь емоції. Емоції допомагають нам зрозуміти один одного, через емоції можна дізнатись про настрій людей. Емоції є позитивні, а є негативні.

Практичний блок.

Вправа «Наші емоції»

Закінчи речення:

              Мені подобається…

              Я ображаюся коли….

              Я злюся коли…

              Я радію коли…

              Йдучи до школи, я завжди переживаю…

              Мені сумно, коли…

              Найбільша радість для моїх батьків…

              Учитель засмучується…

Я отримую задоволення від…

Вправа «Знайди зайве слово»

Учням пропонується  низка слів. Вони мають визначити, яке з них зайве і пояснити чому.

-                     Вихований, працьовитий, активний, злий

( це характеристика емоційної сфери, інші слова це риси людини)

-                     Упертий, зацікавлений, сумний, радісний

( це риса людини, інші – емоції)

Казка «Дарунки фей»

Давним-давно історія ця сталась,

Коли дива щодня кругом траплялись,

І кожен день з’являлися казки.

В сім’ї купця одразудві дочки

У ніч одну прекрасну народились.

А тут якраз дві феї нагодились.

Одна з них — добра, друга зла була,

Та кожна подарунок свій дала

Новонародженим: сердечка-медальйони.

В одному серці камінь був червоний,

Неначе кров. У другому з сердець

Був жовтий, ніби сонце, камінець.

Ішли роки. Дівчата підростали

І медальйони фей носити стали.

А кожен з них чарівну силу мав.

Та от яку, — про це ніхто не знав.

Проте знайомі стали помічати,

Що стали відрізнятися дівчата:

Не та булла вже Ганна, що колись, —

У неї очі кров’ю налились.

Світились, ніби сонце, очі в Насті.

В них відчувались радість, спокій, щастя.

В душі у Ганни оселився страх.

І вдень, а особливо по ночах,

Її гнітили заздрість, гнів, тривоги,

Ненависть у душі була до всього.

А особливо до Настусі, до сестри.

І так тривало років два чи три.

А потім Ганна почала хворіти,

І в’янути, як без коріння квіти.

І ось тоді наснився Насті сон,

Що в бідах Ганни винний медальйон.

І щоб сестру від смерті врятувати,

Його потрібно як найшвидше зняти.

В кімнату Настя до сестри пішла,

Той медальйон із сонної зняла,

І замінила іншим, з себе знятим.

«А що ж робити з Ганниним, триклятим?

Де йому місце?.. На морському дні!

 — Подумала вона. — На глибині!

Щоб він нікому не приносив горя!»

І кинула його в безодню моря.

І схожі, як дві крапельки води,

Жили вони, не знаючи біди.

б) Символьний етап

1. Бесіда

Як емоції впливають на здоров’я?

 Які емоції вклала у свій медальйон добра фея? Кому він діс­тався?

 Які емоції псували життя Ганни?

 Якими були наслідки негативних емоцій?

 Що змінилось у житті Ганни, коли вона позбулася злощасно­го дарунка?

 Як ви вважаєте чи можна так легко, як у казці, позбутися негативних емоцій?

Висновок. Негативні емоції (гнів, незручність тощо), як пра­вило, викликають і фізіологічні хворобливі наслідки (біль у живо­ті, головний біль, підвищення артеріального тиску, температуру тощо). А пригнічений настрій, що викликаний негативними емо­ціями, зумовлює неврози, серцево-судинні та шлунково-кишкові розлади, неврит, радикуліт тощо.

Вправа «Австралійський дощ»

Хід вправи:

Будь уважний, чітко все виконуй.

Австралії піднявся вітер (ведучий тре долоні).

Починає накрапати дощ (клацання пальцями).

Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах).

Починається справжня злива (плескання по стегнах).

А ось і град та  справжня буря (тупіт ногами).

Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).

Дощ стихає (плескання долонями по плечах).

Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями)

Тихий шелест вітру (потирання долонь).

Ура! Сонце! (руки догори).

Рефлексія. Вправа  «Мої враження»      

Що сподобалося, а що ні?

Чи можеш ти повторити, що ми робили на занятті?

Що було важко?

Чому навчився?

Прощання.

Подаруймо один одному усмішку.

 Бажаю успіхів!

03.02.2022 р.

"Аналіз ситуацій із власного досвіду, в яких емоції виникали внаслідок чиїхось дій і навпаки".

Мета: Розвиток навичок розуміння емоцій.

(Шановий учень, також ознайомся із матеріалом на блозі)

Теоретичний блок    

Інформаційне повідомлення

Емоції - це миттєва реакція на якусь подію, вони не завжди збігаються з нашими почуттями. В емоціях виявляється ставлення людей до навколишнього світу, до усього, що відбувається в житті. Позитивні емоції (радість, захоплення, задовлення) -- покращують настрій,  а негативні (страх, горе, відчай, гнів, тривога, ворожість) -- псують його.

Перебування людини під впливом якоїсь емоції називають емоційним станом.
            Самопочуття людини залежить від благополуччя. Емоційне благополуччя-- це стан людини або об’єктивна ситуація, коли в людини є все те, що сприятливо характеризує її життя в очах оточуючих, її близьких та її саму.

Практичний блок.

Вправа «Емоції в моєму житті»

Мета: навчити дітей рефлексувати,  аналізувати свій емоційний стан та причини його виникнення.

Ми щойно проговорили про те що емоції бувають позитивні та негативні. Скажіть, смайлик, який я тримаю в руках, відображає позитивні чи негативні емоції? Думаю, кожен з вас відчував в своєму житті позитивні емоції.



-       З якими позитивними емоціями ви зустрічаєтесь в своєму житті?

-       Дійсно, ми реагуємо позитивними емоціями на певні події в нашому житті: під час спілкування з друзями та близькими людьми, під час досягнення успіху, коли пізнаємо щось нове, під час відпочинку чи перегляду цікавого кінофільму.

-       Проте в нашому житті є місце і негативним емоціям. Пропоную сказати, з якими негативними емоціями ви зустрічаєтесь у житті?

Вчені довели, що емоції впливають на здоров’я людини. Під час радості вивільняються катехоламіни - гормони, що перешкоджають запальним процесам. У цей же час відбувається викид ендорфінів, які здатні зменшити больові відчуття. Також встановлено, що песимістично налаштовані люди із заниженою самооцінкою, часто відчуваючи тривогу і страх, більше інших страждають від головного болю, хвороб шлунку і хребта. І, навпаки, оптимісти не настільки схильні до застудних захворювань. Крім того, люди, які часто відчувають позитивні емоції, легше засинають і міцніше сплять, а це дуже серйозно впливає на самопочуття.

Вправа «Інтерв’ю»

Мета: розвиток здатності виражати і розуміти емоції інших, розширити коло зрозумілих для дитини емоцій.

Хід проведення: ведучий каже: «Уявіть, що кожен з вас став відомою, знаменитою людиною. Всі цікавляться вашою думкою. Журналіст намагається взяти у вас інтерв’ю і задає вам різні запитання».

Зразки запитань і незакінчені речення:

1.         Коли люди сміються?

2.         Що ти відчуваєш, коли інші сміються? Чому?

3.         Що ти робиш, коли поруч хтось плаче? Чому?

4.         Люди сердяться, коли…

5.         Люди ображаються, якщо …

6.         Люди дивуються, коли …

7.         Люди радіють, якщо …

Далі пропонується уважно слухати і за допомогою виразних рухів «ілюструвати» те, що просить інтерв’юєр.

1. Спробуй посміхнутися, як клоун на манежі.

2. І боязко потягнутися, як маленький пролісок.

3. Спробуй розсердитися, як злюща оса.

4.Спробуй здивуватися, побачивши щось незвичайне.

Вправа «Аналіз ситуації»

Мета: навчити учнів аналізувати емоційний стан оточуючих, виховувати емпатійність, розвивати здатність співчувати.

Ситуація:

У вихідний день Сергійко вирішив трішки розвіятися і відвідати парк. Погода була гарною. Він сів у тролейбус, заплативши за квиток. Через декілька зупинок до тролейбусу зайшло чимало людей, тому не всім пасажирам вистачило сидячих місць. Ось і одній бабусі також. Вона стояла як раз біля хлопця. У бабусі в руках були важкі сумки. Одна з пасажирок зробила Сергію зауваження, попросивши його звільнити місце. Це обурило хлопця, адже він перший зайшов до тролейбусу, заплатив за квиток, а бабуся бачила, що вільних місць немає, тож треба було чекати на наступний транспорт. Його слова вразили оточуючих. Один з чоловіків поступився своїм місцем і допоміг тримати сумки. Бабуся посміхнулася і подякувала йому. Сергій на наступній зупинці вийшов, хоча до парку він ще не доїхав.

Які емоції відчували учасники ситуації: хлопець, бабуся, жінка, чоловік, інші пасажири?

Рефлексія

-       Є позитивні і негативні емоції, які емоції були? Чи можливе наше життя без негативних емоцій?

-       Що можна щось зробити, щоб в нашому житті було більше позитивних емоцій?

Домашнє завдання.

Вправа «Мімічна гімнастика»

Мета: вивчити міміку обличчя і пов’язаний із нею емоційний стан людини; тренувати виразну міміку.

Хід вправи.

Показати:

-                   насупитися, як осіння хмара, розсерджена людина, зла чарівниця;

-                    усміхнутися, як кіт на сонці, саме сонце, хитра лисиця, радісна дитина, нібито побачив щось незвичайне;

-                   посердитися, як дитина, у якої забрали морозиво, двоє баранів на мосту, людина, яку вдарили;

-                   злякатися, як дитина, яка загубилася в лісі, заєць, який побачив вовка, кошеня, на якого гавкає собака;

-                   передати втому, нібито батько після роботи, людина, яка підняла важкий вантаж, мураха, яка притягла велику муху.

-                   зобразити відпочинок, яктурист, який щойно зняв важкий рюкзак, дитина, яка багато попрацювала, але допомогла мамі, як стомлений воїн після перемоги.

Бажаю успіхів!

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий