Як допомогти дитині
організувати своє навчання під час карантину?
Сучасний світ
ставить перед нами все нові виклики. Одні з основних навичок, які будуть
актуальними для професій майбутнього: гнучкість розуму та самоорганізація.
Необхідність залишатися на карантині можна розглядати, як гарну можливість
розвинути у наших дітей навички самоорганізації. Чим можуть допомогти батьки?
Плануємо
Донесіть
до дітей думку, що, незважаючи на те, що вони тепер знаходяться вдома, їм все
одно будуть надходити домашні завдання, які необхідно виконувати вчасно. Розробіть
план завдань на день, і хоча б умовний домашній розклад. Слід дотримуватися і
режиму дня: прокидатися і лягати спати бажано як зазвичай.
Комфортне робоче місце
Допоможіть
дітям створити власний робочий простір: за обіднім столом, у власному ліжку або
в затишному кріслі у вітальні. Іноді зміна локації допомагає переключитися і
позбутися нудьги.
Вчимо організовуватися
Навчіть
дитину дотримуватися порядку на робочому столі. Це необхідна умова. По-перше,
бардак розсіює увагу. По-друге, більше часу йде на пошуки необхідних предметів,
які повинні бути під рукою. Прибравши все зайве, можна зручно розкласти зошити,
книги і все, що потрібно для виконання завдання.
Переконайте
дітей відкласти мобільний і відключитися від соцмереж на час занять.
Покажіть
дітям як розставляти завдання за складністю. Доцільно починати з більш складних
предметів чи завдань, чергувати письмові з усними, не забувати звірятися з
розкладом на день.
Вчимо працювати з інформацією
Найчастіше учні
зовсім не читають параграфи з теорією. У ситуації карантину необхідно навчити
дитину самостійно засвоювати новий матеріал. Існує алгоритм трикратного читання
тексту, який дозволяє більш якісно засвоїти матеріал предмета.
Після
першого прочитання тексту потрібно відповісти на питання: «про що цей
параграф?». Під час другого читання тексту знаходимо основні думки в ньому,
орієнтуючись на «ключові слова» - це слова, які несуть в собі основний зміст тексту.
Маючи список ключових слів, потім не важко пригадати зміст всього тексту.
Підкреслюйте їх в тексті, а ще краще - виписуйте. Третє читання - контрольне.
Ще раз читаємо, звертаючи особливу увагу на ключові слова. Після вивчення
теоретичної частини розгляньте всі вирішені в параграфі приклади і завдання. І
нарешті, необхідно відповісти на контрольні питання, розташовані в кінці
параграфа.
Робимо перерви
Протягом
шкільного дня у дітей є можливість перепочити під час перерв. Не забувайте
дозволяти їм робити такі ж перерви, коли вони займаються вдома. Якщо дитина не
може впоратися з якимось завданням, 15-хвилинна перерва може все змінити на
краще.
Даємо свободу
Зовсім
не важливо, в якому порядку діти будуть виконувати завдання і робити домашню
роботу. Необхідно надати їм можливість самим вибирати порядок роботи і терміни
її виконання.
Підводимо підсумки
Дуже
важливо у кінці кожного дня обговорити як він минув, які питання виникали у
дітей, відзначити все те, що було зроблено, оцінити діяльність дитини.
Всі
мі виявилися в незнайомій ситуації, яка може трохи лякати. Логічно,
що домашній «шкільний день» буде неідеальним, і це нормально. Всі ми
адаптуємося до чогось абсолютно нового, та нас неминуче чекають труднощі. Не
звинувачуйте себе або дітей за те, що щось не вдалося. Прислухайтеся до
близьких, бережіть здоров'я і не забувайте відпочивати і знаходити приводи для
радості.
Автор:
Л.О.Кітченко
Джерело: https://vseosvita.ua/library/ak-dopomogti-ditini-organizuvati-navcanna-pid-cas-karantinu-342126.html
Комментариев нет:
Отправить комментарий